Veuillez patienter pendant que nous traitons votre requête
Veuillez patienter...

Lizzie Muller

Vers une histoire orale des arts médiatiques

Références

Bodker, S. (2000) “Scenarios in User-Centred Design - Setting the Stage for Reflection and Action” Interacting with Computers 13, pp. 61-75.

Costello, B., L. Muller and S. Amitani (2005) “Understanding the experience of interactive art: Iamascope in Beta_space” dans Proceedings of Second Australasian Conference on Interactive Entertainment, Sydney.

Depocas, A. (2002) “Préservation numérique : la stratégie documentaire”, la fondation Daniel Langlois pour l’art, la science et la technologie, Montréal
[http://www.fondation-langlois.org/html/f/page.php?NumPage=152]

Depocas, A., J. Ippolito, et C. Jones (2003) L'approche des médias variables : la permanence par le changement, la fondation Daniel Langlois pour l’art, la science et la technologie, Montréal, et Solomon R. Guggenheim Museum, New York, NY.
[http://www.fondation-langlois.org/html/f/page.php?NumPage=200]

Dewey, J. (1959) Art as Experience. Capricorn Books; Paragon, New York, NY.

Dourish, P. (2001). Where The Action Is. MIT Press, Cambridge, MA.

Ellis, J. (1993) Keeping Archives. Thorpe, en collaboration avec la Australian Society of Archivists, Port Melbourne.

Fromme, R. et S. Fauconnier (2004) “Capturing Unstable Media Arts—A formal model for describing and preserving aspects of electronic art,” dans Frohne, U., J. Guiton et M. Schieren, Present Continuous Past(s): Media Art: Strategies of Presentation, Mediation and Dissemination. Springer Verlag, Heidelberg.

Jones, C. (2008), "Tendances actuelles de l’art (de la documentation)", la fondation Daniel Langlois pour l’art, la science et la technologie, Montréal.
[http://www.fondation-langlois.org/html/f/page.php?NumPage=2125]

Jones, C. et L. Muller (2008), "The Giver of Names: Collection documentaire", la fondation Daniel Langlois pour l’art, la science et la technologie, Montréal.
[http://www.fondation-langlois.org/html/f/page.php?NumPage=2121]

Jones, C. et L. Muller (2008) “Between real and ideal: Documenting media art", Leonardo, Volume 41[4], pp. 418-419.

Kvale, S. (1996). InterViews - An Introduction to Qualitative Research Interviewing. Sage Publications, London et New Delhi.

Mackay, Nancy (2007) Curating Oral Histories, Left Coast Press, Walnut Creek, CA.

Muller, L., E. Edmonds et M. Connell (2006a) “Living laboratories for interactive art” CoDesign: International Journal of Co Creation in Design and the Arts, Volume 2[4], pp.195-207.

Muller, L., G. Turner, G. Khut et E. Edmonds (2006b) “Creating Affective Visualisations for a Physiologically Interactive Artwork” dans Proceedings of the 10th International Conference of Information Visualisation, London, pp. 651-658.

Reimer, D. (Ed) (1984) Voices: A guide to oral history, Sound and Moving Image Division: Provincial Archives of British Columbia, Victoria, BC.

Richards, L. (2005) Handling Qualitative Data: A Practical Guide, Sage Publications, London et New Delhi.

Rinehart, R. (2007) “The Media Art Notation System: Documenting and Preserving Digital/Media Art.” Leonardo, Volume 4[2], pp.181-187.

Lizzie Muller © 2008 FDL