Veuillez patienter pendant que nous traitons votre requête
Veuillez patienter...

Caroline Langill, Changements de polarités

Bibliographie

Banovich, Tamas, Curating New Media: Third BALTIC international seminar, 10-12 May 2001, Newcastle : BALTIC.

Broeckmann, Andreas, « Image, Process, Performance, Machine: Aspects of an Aesthetics of the Machinic », MediaArtHistories, sous la direction de Oliver Grau, Cambridge : The MIT Press, 2007. p. 193-206.

Burnham, Jack, « Art and technology: The Panacea that Failed », Myths of Information: Technology and Postindustrial Culture, sous la direction de Kathleen Woodward, Madison : Coda Press, 1980. p. 200-215.

Fritz, Darko, et Rosen, Margit, « Between Form and Concept - The Positioning of Computer-Based Arts in the Late 1960s », Time and Landscapes II. REFRESH! The First International Conference on the Histories of Media Art, Science and Technology, Banff Centre for the Arts, Banff, Alberta. 29 Sept. 2005 : https://darkofritz.net/

Lacerte, Sylvie, « 9 Evenings and Experiments in Art and Technology: A Gap to Fill in Art History's Recent Chronicles », Artists as Inventors/Inventors as Artists, sous la direction de Dieter Daniels et Barbara U. Schmidt, Berlin/Linz : Hatje Cantz/Ludwig Boltzmann Institute, 2008. p. 158-175. Également disponible sur le site de la FDL sous le titre « 9 Evenings et Experiments in Art and Technology : une lacune à combler dans les chroniques récentes de l’histoire de l’art » :
https://www.fondation-langlois.org/html/f/page.php?NumPage=1716

Lauter, Paul, Canons and Contexts, Oxford : Oxford University Press, 1991.

Shanken, Edward A, « Historicizing Art and Technology: Forging a Method and Firing a Canon », MediaArtHistories, sous la direction de Oliver Grau, Cambridge/Londres : The MIT Press, 2007. 43-70.

White, Norman, « Norm the Artist, Oughtist, and Ne’er-do-well » (référence du 23 mai 2008) :
https://www.normill.ca/artpage.html

Caroline Langill © 2009 FDL